Thursday 31 July 2014

Ami elromolhat el is romlik

Legalábbis úgy tunik. Éppen csak kezdtunk ebbol az egész lombik mizériából kilábalni -azért megterhelo dolog ez nah. Nagy nehezen rábeszéltem a férjemet menjen el egy szemvizsgálatra- egyszeru oka volt a rábeszélésnek sokat hunyorog mikor olvas vagy éppen csak úgy. El is ment vasárnap délután az egyik optikába. Hm. Megvizsgálták , kapott olvasó szemuveget. De valamit láttak a jobb szemében ami nem odavaló :( Másnap kellett visszamennie pupillatagításra hogy úgy jobban meg tudják vizsgálni, hát tényleg van ott valami. Most tukon ulve várjuk a telefonhívást hogy mikor mehet a kórhábzba további vizsgálatokra, mert az optikus azt mondta nem mer diagnózist állítani de nagyon nem tetszik neki amit lát. Valami fehér bigyókat lát, amik akadályozzák is a tokéletes látásban, a szemvizsgálatnál van egy olyan hogy fénypontok villannak fel és csak meg kell mondani hány darabot látott. A jobb szeménél a 15 alkalomból kb 8x nem látta a fénypontokat :( Nem kezdtem el neten kutakodni, attól sokkal jobban félunk hogy még jobban beparázzunk. Várjuk az idopontot........ Azt mondta az optikus surgosséggel 2 héten belul meg kell torténnie a vizsgálatnak. 4 nap eltelt. Jah és ha mindez nem lenne elég, a vizsgálatból kiderult a magas vérnyomás is, emiatt jovohét pénteken megy az orvoshoz........ :(

6 hét telt el a negatív tesztes telefon óta, a levelunknek se híre se hamva a klinikáról. Várnánk mert jó lenne elkezdeni az orokbefogadást, de már mondtam a férjemnek hogy szerintem a kezdo papírokat ki lehet anélkul is tolteni aztán majd lesz valami. A fonokom próbált meggyozni hogy menjek megint iskolába, még magasabb végzettséget adó szakácssuli. Nagyon kis fasza lenne, kellene utazgatni is de nemet mondtam. Egész egyszeruen azért mert 15 hónap a suli, decemberben kezdodik. Az orokbefogadás kb 9 hónap de semmikeppen sem tobb mint 1 év. És én onnantól a gyerekunkkel akarok foglalkozni nem az iskolával. Konkrétan szarok rá hogy feljebb tudok e egyszer lépni a ranglétrán vagy sem ;)

Meg kellett muteni a cicánkat :( illetve 4 fogát mutotték ki. Tudtuk hogy ez be fog kovetkezni, már vagy 2 éve figyelik a szájában a torténéseket. Szegénykémnek már annyira fájt múlt héten, hogy a kajáját turmixolni kellett másképp nem tudott enni. Tegnapelott mutotték, azon is osszevissza aggódtam magam. Úgy néz ki beléptunk az utolsó stádiumba (remélem nem). Ugye o AIDS+ és 7-8 év korul van. Amikor orokbefogadtuk 3 éve akkor már a második stádiumban volt a betegsége. Jól van egyébként, csak mivel az immunrendszere szinte megszunt az ilyen gyulladásokat meg ilyesmit nem nagyon tudja lekuzdeni. Hát nagyon -nagyon remélem hogy még sokáig koztunk lesz :)

Szóval ezek vannak mostanában, nem vagyok túl jól.

Ps.: valamelyik nap úton munkában elsírtam magam a buszon (aznap mikor a cicát mutotték) Felszállt egy pasi a buszra 2 gyonyoruséges kislánnyal, ikrek voltak, 3 év koruliek, és egyszerre beszéltek, nagyon édesek voltak. Eloszor mosolyogtam rajtuk, aztán hirtelen a semmibol olyan éles fájdalom hasított a lelkembe hogy lesokkolt, és a napszemuveg alatt omlott a konnyem....... De ez is jó valamire, utána picit megkonnyebbultem :)

5 comments:

  1. A felvillanó fénypontos vizsgálat a látótérvizsgálat lehet, egy fehér gömbbe kellett a férjednek benéznie, és ott villannak fel, ugye? no nekem is szokott lenni pár évente ilyen vizsgálat, hogy a hipofízis a látóideg mellett helyezkedett el. egyszer szemüvegbe mentem, nem kontaktlencsében, és tragikus lett a vizsgálat, hisz nem láttam a pontokat a dioptriám miatt.szóval nem tudom, hogy vizsgálják azokat, akiknek nincs kontaktlencséjük! ezt azért is írom, mert ha a férjednek dioptriára van szüksége, akkor attól is lehet rossz a látótérvizsgálat eredménye! Remélem, nincs semmi komoly gond!!!

    jaj drága cicus! nem is tudtam, állatoknál is van aids! szép tőletek, hogy így fogadtátok örökbe, és gondozzátok őt ilyen lelkiismeretesen. jobbulást neki, amíg lehet!

    sajnálom, hogy sírtál, annyira megértem, volt ilyen nekem is. de egy kicsit legalább felszakadt. arra a klinikai levélre nem lehet rákérdezni, hol a csudában tartogatják már?

    ölellek! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Igen azt hiszem az a vizsgálat lehetett, de ezen végulis annyira nem problémázott a doki, inkább csak azon amit látott a szemében. Hát reméljuk a legjobbakat :) Váratlanul ért egyébként a sírásom a gyerekek láttán, idotlen idok óta nem volt ilyen , de szeretném azt hinni hogy ez egy normális dolog. :) Igen cicáknak is van aids FIV a roviditése ;) és pont emiatt választottuk ot mert tudtuk hogy senki más nem viszi haza, akkor már 9 hónapja a menhelyen volt a drága.

      Delete
  2. Jaj Marcsy pedig mindig te vagy az optimista. Jól tetted hagyd a fenébe a sulit most fontosabb hogy induljon az örökbefogadás.
    Remélem én is hamar dokihoz juttok a férjeddel, és hasonlóan Henihez nekem is volt ilyen vizsgálatom egyszer (én állandóan könnyeztem ott kezdődöt) és én se láttam oldalról a pontokat még koponya CT-re is elküldtek és végül azt mondták semmi gond de vigyázzak a bal szememre mert a jobbal nincs térlátásom ami vezetésnél fontos. Szóval semmi betegségem nem volt.
    Sőt! Optikussal is jártam már úgy hogy nagyon nézett a szemembe kérdezte hogy mikor voltam rendes szemorvosnál, mondtam hogy épp pár hónapja erre azt mondta hogy "akkor nem is mondok semmit én nem értek hozzá". Szóval szerintem az optikusok (csupa jóból) kicsit túl aggódják.
    Kitartás, minden rendben lesz.
    Ps. a cicán és is megdöbbentem, aids a cicáknál? szegényke.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Most is optimista vagyok-illetve próbálkozok- csak úgy tunik eltemetnek az események :D De lesz ez még jobb is ;) Cica jól van egyébként mármint az aids miatt, annyi hogy nem mehet ki csak pórázon mert ha más cicával osszeakad akkor a másik elkaphatja tole, de nem bánja, szeret bent lenni :) majd lehet íok ám errol is egy posztot egyszer.

      Delete
  3. Annó, 1997-ben amikor meg akartam műtetni a szemem, mert rövidlátó voltam, elmentem az akkori Optikmed-hez, azóta már más a nevük. Kicsi korom óta szemüveges, majd kontaktlencsés voltam, de utáltam. Minden évben megnézettük a szemem, de nem volt gond vele. Amikor az Optikmedhez mentünk, ott is pupillatágítással nézték a szemfeneket, majd egyszer csak az egyik doki odaszólt a másiknak, hogy gyere, nézd csak meg. Odajött, majd odahívtak még több dokit, hogy ilyet ritkán látni, nézzenek meg. Nem voltam túl nyugodt, mert nem értettem mit nézegetnek a szememen, mire megmondták a végén, hogy "csigamászásos" a szemem, azaz bármikor leválhat a retinám. Azonnal elküldtek a II-es szemészeti klinikára és még aznap megműtötték lézerrel a szemem. A lényeg az volt, hogy ahol gond volt az ideghártyával, ahol le akart válni a retina, ott lézerrel sebet ejtettek és ahogy a seb begyógyult, az ideghártya is fixálódott. Legalábbis így magyarázták. Ambulánsan csinálták, s utána 3 hónapra megcsinálták a rövidlátás korrigálós lézeres műtétet is. Azóta mindig odafigyelek, hogy megnézessem a szemem, szemfenekem minden évben. Most februárban volt ez a felvillanó fénypontos látótérvizsgálatom, mert úgy éreztem, hogy romlik a szemem, szinte alig láttam a számítógép monitort, vagy laptop monitort, hunyorogtam, de a végén kiderült, hogy semmi bajom, valószínű a stressz okozhatta. Engem is kérdeztek, hogy magas-e a vérnyomásom, s néha az, de főleg, ha stresszes vagyok (pl a januári szem migrén annak a következménye volt). Azóta odafigyelek, amint érzem, hogy jönnek a stressz tünetek, visszaveszek a tempóból. Amúgy azóta újra jó a szemem, semmi gond vele, hogy lenyugodtam. Nagyon remélem, hogy nem túl komoly a gond és minél hamarabb megvizsgálják a férjedet. Egy biztos, bármikor is lézerezték a szemem, 100 %-os UV szűrős szemüveg kellett utána és hazafelé még egy törölköző is volt a fejemen, mert hiába a szemüveg, a becsukott szem, a fény akkor is zavaró volt.

    Én se tudtam, hogy az állatok is elkaphatják az AIDS-et. Ez ugyanaz, mint amit az ember is elkaphat, akár tőlük is, vagy más típus? Jobbulást a cicátoknak, remélem elég erős az immunrendszere. Az egyik ismerős cicájának csak 1 foga van hátra és ugyanúgy eszi a macskatápot, nem problémázik. :)

    Én se gondolkodnék most tanulásban a helyedben, főleg ha esetleg váltani is akarsz melóhelyet. Milyen szerencsétek van, hogy ilyen gyorsan lehet az örökbefogadás intézni nálatok. :) Érdekes, hogy a klinika nem keresett titeket. Nem kérdeztek rájuk?

    Kitartást, minden rendben lesz. :) A sírás meg néha kell, hogy felszakadjon a feszültség ami bennünk van, s biztos vagyok benne, hogy mivel minden összejött, a férjed, a cica miatt is, nem csak a kis iker lányok miatt sírtál, csak az volt az utolós csepp a pohárban. Ölellek!

    ReplyDelete