Saturday 21 June 2014

Ami tegnap kimaradt...

Az a donoros lombik. Ugye azt már leszogeztem hogy nem biztos hogy szeretnénk még egy lutrit. Márpedig egy donoros lombik is lutri. Vagy sikerul vagy nem. És fizetos. Nem , nem vagyunk smucigok. De tényleg olyan ára van a lombiknak itt nálunk, hogy egyszeruen nem látom értelmét hogy 1 évig spóroljunk egy talán sikerulre. Mert ugye garantálni senki nem tudja ;) Hazamenni lombikozni meg ha számoljuk az utazást és a munkából kiesett idot, akkor szinte ugyanott vagyunk. A másik dolog pedig hogy engem személy szerint nem is igazán a megtermékenyulés aránya zavar, mert van ettol rosszabb is. Hanem az embriók minosége. Annak nagyjából utánanéztem hogy mitol lehet ez hogy nem osztódnak kelloképpen. Valójában bármitol. De, ha egyszer a spermát magába engedi a petesejt akkor onnantól a sperma már nem felel az embriók minoségéért. Ezt egy amerikai tanulmányban olvastam. Az embriók minoségét befolyásolja a petesejt minosége. A laboratóriumi korulmények (van olyan hogy csak éppen nem szeretik a cuccot amiben vannak). A petesejt minoségét pedig befolyásolhatja a stimuláció alatt kapott hormonok mennyisége, a leszívás esetleg nem pontos idopontja ( 1/2 óra is számít, és errol esetleg nem is az orvosok tehetnek, hanem csak nem vagyunk gépek, és hiába van belove a tuszorepi idopontja ha egyszer pont nem úgy mukodok pl ), és a petesejtet is befolyásolhatják a laboratóriumi korulmények. Egyszer visszakeresem ezt a tanulmányt és lejegyzem pontosabban a dolgokat. De a lényeg hogy azért nem donoros lombik, mert már nem akarunk bizonytalanságot. Szóval csak ezt akartam még gyorsan lefirkantani, mert persze régebben ez is megfordult a fejunkben - még az elso lombik után. De már nem. Régen nem ... :D

3 comments:

  1. Én is hasonló következtetésekre jutottam, hogy a petesejttel van a fő gond, vagyis hogy az inkább a felelős. De én öreg vagyok tehát nálam ez már "normális". Nem emlékszem hogy neked milyen eredményeid vannak de szerintem biztos sokkal jobbak már csak a korkülönbség miatt is.
    Mondjuk nekem a saját petesejtes embriók jók lettek (és még az arány is, 5 petesejtből 3 beültethető) csak épp gyerek nincs.
    Tudod ha 5-6 évvel fiatalabb lennék én is elkezdeném magamban lassan felépíteni az örökbefogadás utját. Pont azért mert az legalább tuti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nem emlekszem én sem hogy mennyi petesejtet számoltak, csak arra hogy akkor azt mondta a dokinéni kb 27? (valami ilyasmi) évesnek felel meg az eredmény.... pffff sokra megyek vele :P Én 35 leszek februárban, hát mit mondjak rohan az ido, es ha nem vigyázok elszalad gyorsan ez a maradék pár év amikor még termékenynek számítok + orokbefogadhatunk. Arra nem gondoltatok hogy mondjuk egy nagyobb gyereket (2-3 éves) orokbe tudnátok ti is fogadni?

      Delete
  2. En teljesen megertelek. Nekunk is 8.000 fontban kerulne egy ferj-mutos, katona-keresos, gyakorlatilag 0 %-os sikerrel "kecsegteto" lombik. Sajnos sakk-matt helyzet, nem tudsz mit tenni. Viszont jo esellyel lehet ujszolottet is orokbefogadni itt, en is olvasgattam mar rola, ha nem lenne mas megoldas.

    ReplyDelete